20202018-07-18T14:08:48+00:00

Per què?

Si bé MONA continua brindant atenció permanent als nostres grups familiars de primats, desafortunadament existeix una necessitat constant de rescatar, rehabilitar i tenir cura de per vida de molts altres primats que encara es troben en condicions espantoses.

La nostra ubicació actual no ens proporciona l’espai ni la flexibilitat per acceptar nous casos de ximpanzés o macacos i tampoc altres espècies de primats que necessiten la nostra ajuda.

A més de millorar les instal·lacions pels animals, oferirem un entorn millor equipat per a les nostres altres activitats: l’educació i la recerca. Ser capaços d’implicar veritablement als grups escolars, estudiants universitaris, equips d’investigació i al públic en general, és vital per promoure un impacte positiu en la supervivència d’aquestes espècies.

On?

La nova ubicació es troba entre els termes municipals de Porqueres i Banyoles. L’espai ens ofereix la possibilitat de dissenyar recintes que ajudaran a enriquir les vides dels nostres primats i fomentaran les seves conductes socials naturals.

El terreny té una topografia variada i molta vegetació natural i, encara que és un desafiament a l’hora de la construcció, oferirà un entorn fantàstic als nostres primats.

Estem profundament agraïts a la Fundació Lluís Coromina, propietària dels terrenys, per la seva cessió per tal que el nou projecte de MONA es faci realitat.

Què?

El nou centre de rescat ens proporcionarà l’espai i les instal·lacions que necessitem per garantir un futur segur per als nostres grups actuals i per a tots els primats que necessiten la nostra ajuda. El nou centre es dissenyarà sota criteris d’eficiència energètica, implementant protocols de reducció de la petjada de carboni, com ara: coberta vegetal dels edificis com aïllament natural, ventilació creuada com aire condicionat natural per als mesos més calorosos, recollida i ús de l’aigua de pluja, captació solar per a calefacció i panells solars.

Construirem:

• Noves instal·lacions per a ximpanzés
  • Noves instal·lacions per a macacos
  • Noves instal·lacions per a altres espècies de primats
  • Centre d’interpretació i itineraris didàctics
  • Aules i centre d’Educació

Quan?

ARA!

Ja estem treballant amb el nostre arquitecte. En línies generals la planificació és:

• Març-Desembre 2018 – Preparació

• Primavera 2019-Primavera 2020 – Construcció

• Finals de primavera 2020 – Trasllat al nou centre

Saps com et pots involucrar?

Tot el nostre treball no seria possible sense la vostra ajuda i col·laboració.

El nou centre de rescat és el projecte més gran dut a terme per MONA i volem convidar-te a col·laborar en el benestar dels primats en els anys que han de venir i contribuir a que tinguin un millor futur.

AJUDA’NS!